Mondraker Foxy Carbon R 27,5″ 2018 -test

Mondraker test – den prvni:

 Vyzvednutí test biku ve Sport95.cz s výměnou pedálů a nastavení sedlovky, nic dalšího nebylo třeba. Cesta na sraz štatlem docela vo infarkt na kole za takovej ranec (85 v akci, jinak za 112). Cestou nastavení tlumaku, bylo potřeba trochu přifecat.

Technický parametry si najdete zde: sport95

Pocity z jízdy: ve stoupání se nehoupe ani když necháš otevřenej tlumák, ve sjezdu ani nevíš jak a vyuzijes většinu zdvihu, takže pohodlíčko z jízdy hrozí tím, že to někde pošles rychleji než obvykle na staré plečce a ztrestas sebe nebo i kolo. Rovinky s jednou připomínkou, která je lehce řešitelná, spurt na semafor, abych stihl zelenou je limitovanej málo zubama vepředu. Ve sjezdu v terénu by se asi nějakej taky hodil. (Asi mám furt z dob dávných nadupany nohy..)

Převody do kopce jsem neodolal a vyzkoušel všechny. Myslim, že největší pastorek vyrábí celá zeměkoule úplně zbytečně, asi fakt pro turisty, kteří potřebují při výjezdu mezi sebou kecat a moc se nezadýcháte, to jsme vlastně i otestovali. Normálně do kopce nekafram, abych to udejchal, ale tenhle kasparek ti umožní vést hovory kdekoli!

Ke konci vyjížďky mě začaly docela bolet ruce-dlane. Možná velikost M na mých 174cm je moc, ale zkusil jsem protočit rudla kousek k sobě, tak uvidím zítra. Měkčí gripy s větším prumerem jsou pro mě samozřejmost, takže ty bych je asi hned vyměnil, nebo alespoň to chce rukavky. Zase nic neřešitelnýho. Šířka řidítek 800mm je pro mě taky zbytečná, takže zaříznutí by bylo nutné, pro mě při rychlých protahovačkách mezi stromama stačí 750mm.

Pocity z kola – osazení: rám bude asi dost dobrej, řešení uložení zadní stavby tuhý, na straně převodníku není inbus, takže uložení tlumaku stačí dotahovat-povolovat jen ze strany kde nezavazi převodník. Chytré! Brzdy Shimano, to mi stačí (kotouče by asi mohly být z jiné cenové kategorie, ale to je korunová záležitost). Převodník dle požadavku jezdce taky nebude problém vyměnit. Teleskopka má ovládání bowdenem, což mám rád, opravíš kdekoli, ale lanko v něm asi trochu drhlo, občas se mi nevrátila sedlovka do horní polohy okamžitě, ale možná to bylo jen pocitově, protože při sjezdu jsem se spíš koncentroval na ovládání kola, brzd, řazení a až teprve pak, na sedlovku. Nebo jsem možná úplně nedomackl páčku… (druhý den se potvrdilo nedomačkávání a přenastavil jsme předpětí lanka)

Tlumak jsem už popisoval, vidla by ale takovýmuhle kolu slušela lepší. Ale jak jsem psal, rám je základ a komponenty se dají měnit časem. No vyjížďku nijak nelimitovala. Otázka by byla použití v náročnějším terénu.

Závěr: nepocítil jsem žádnou extra únavu ani bolest v kolenou jako obvykle, jen ty ruce. Kolo válí i do hangu! Rám je tuhej, pružení virtuální funguje až by mohlo být nebezpečný v rukách nevyježděnyho jezdce. Je to prostě na drobné věci odladěné kolo.

Mondraker test – den druhý:

Potvrdily se postřehy ze dne prvního, kolo potřebuju menší, sedlo a gripy měkčí, tlumak vytunit Tokenama (umožní míň natlakovat = větší citlivost na malé nerovnosti a ke konci zdvihu rychleji tuhne). Převodník určitě taky aspoň o dva zuby víc, akcelerace na rozjezdech s 32z sice ujde ale není kam už odřadit, jeden pastorek a je konec. Natož pak v palbě po rovině nebo z kopce! Chci to rychlejší i za cenu menšího pohodlí do kopce (nemusím kecat při výšlapu). Takže alespoň 34 zubů ve předu! Taky jakákoli změna převodu s 32 zubama vepředu je alespoň pro mě vždy moc velkej skok na frekvenci šlapání a to mě dost unavovalo. Teleskopická sedlovka v provedení s bowdenem má pro mě velký plus, že si nastavím moment vybavení sedlovky přitažením nebo povolením předpětí lanka! Nedovedu si představit jak bych to za jízdy ladil na hydraulice! (Možná nějaký metody jsou, ale já je neznám)

P.S.

Po vrácení jsem přesedl na svůj bike a připadal jsem si jak na nějaké hračce. Asi budu muset pozhánět alespoň delší sedlovku, do teď mi nepřišlo, že sedím tak nízko….

a tady jsou nějaký fota prodejny co mi kolo zapůjčila: link

Napsat komentář